MALMÖ ALLSTAR CHEER
Skånes största cheerleadingfamilj sedan 1997

Licens för tävling

Alla aktiva i Malmö Allstar Cheer har en licens som teckna shos Svenska Cheerleadingförbundet. Denna licens är personlig och kopplad till alla aktiva som ingår i ett tävlingslag.

En licens sträcker sig över ett tävlingsår, från september till augusti efterföljande år.

Med en licens ges man rätt att representera Malmö Allstar Cheer vid tävlingar och evenmang sanktionerade av förbundet.  Det går bara att ha representationsrätt för en förening åt gången. Licensierade personer har rätt att delta i de officiella uppdrag som SCF förmedlar och arrangerar.

Tävlingslicensen finns i tre versioner beroende på ålder och vilken level man tävlar i:

• T.o.m 11 år för performance cheer & level 1-3
  • Från 12 år för performance cheer & level 1-2
  • Från 12 år för performance cheer & level 3-6

Licensen är en personlig utantillhör föreningen och med en licens låser man en aktiv till föreningen under innevarande tävlingsperiod.

Varje licensform har olika regler kopplat till sig och Svenska Cheerleadingförbundet har regler för när övergångar mellan föreningar för aktiva får lov att ske.

Övergångsperioder

För personer med tävlingslicens gäller övergångsperioderna nedan. Utanför övergångsperioden godkänns ingen övergång. Den aktive får då träna med en annan förening, men inte tävla. Datumet som gäller är det datum övergångsavtalet inkommit till oss.

Under 12 år
Alltid rätt till fri övergång

Från och med 12 år – Förberedande Pom & level 1 och 2
Rätt till övergång mellan 10 juli-10 december. 11 december-9 juli (eftervarande år) godkänns inga övergångar

Från och med 12 år – Pom Freestyle & level 3-Premier
Rätt till övergång mellan 10 juli-10 okt. 11 oktober-9 juli (eftervarande år) godkänns inga övergångar

Här kan ni läsa mer om licenstilhörighet hos Svenska Cheerleadingförbundet.

Försäkrings inforamtion

Genom Svenska Cheerleaderförbundet är alla våra aktiva försäkrade med en Olycks- och Skadeförsäkring hos Svedea. Olycksfallsförsäkringen gäller om en olyckans skulle hända på en träning, läger eller tävling. En olycka är en plötslig oförutsedd händelse som man inte kunnat förutspå eller beräknat innan. Exempel på en olycka som täcks av försäkringen är tex om man skulle råka bryta armen. Försäkringen täcker inte förslitningskador.

Har du frågor om din försäkring får du gärna mejla oss på info@malmoallstar.se

Följ oss på Facebook:
Följ oss på YouTube: